Hiihtoliitolla nyt parempi mieli – Makkarafirmasta merkittävä tukija

Elintarvikealan yritys Atria ryhtyy suomalaisen hiihtourheilun tukijaksi. 2+2-sopimus siivittää maastohiihtomaajoukkueen ensin kohti koti-MM-kisoja ja sitten niiden yli. Sopimuksen jatkoa tarkastellaan siis kahden vuoden kuluttua.

Suomen Hiihtoliitto ry:n kaupallinen johtaja Jari Töykkä ei suostu kertomaan sponsorisopimuksen rahallista arvoa, mutta kuvailee sitä "merkittäväksi".

Töykän mukaan Atria ottaa hiihdon "kokonaisvaltaisesti haltuunsa" ja on läsnä niin Suomen cupeissa, SM-hiihdoissa, Salpausselällä kuin maailmancupissakin. Atria näkyy paitsi hiihtäjien asusteissa, myös maistuu penkkiurheilijoille hiihtotapahtumissa.

– Hiihtourheilun ja Atrian juuret ovat syvällä suomalaisuudessa, joten yhteistyökohteena hiihto oli meille luonteva valinta. Suomen kolmanneksi kiinnostavimmaksi urheilulajiksi noussut hiihto elää vahvaa, nousujohteista aikaa ja pitää sisällään myös erittäin kiinnostavia yksilöitä, Atrian johtaja Pasi Luostarinen sanoo tiedotteessa.

Suomalaisen hiihdon haltuunotto täydentyy, kun Atriasta tulee vuoden 2017 Lahden MM-kisojen ensimmäinen virallinen kansallisen tason yhteistyökumppani.

Atria Oy on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa, Venäjällä ja Baltiassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2014 noin 1 426 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on lähes 5 000 ihmistä. Myös Jyväskylässä on Atria Suomen tuotantolaitos.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.