Johnny Depp valittaa oikeuden päätöksestä, jonka mukaan tabloidilehti sai kutsua häntä vaimonhakkaajaksi

Oikeusjuttu koski lehden vuonna 2018 julkaisemaa artikkelia, jossa näyttelijää kutsuttiin "vaimonhakkaajaksi". AFP / LEHTIKUVA

STT–AFP

Näyttelijä Johnny Depp, 57, valittaa The Sun -lehden kustantajaa News Group Newspapersia ja lehden toimittaja vastaan nostamansa kunnianloukkausjutun hylkäämisestä, kertovat oikeuden asiakirjat.

Oikeusjuttu koski lehden vuonna 2018 julkaisemaa artikkelia, jossa näyttelijää kutsuttiin "vaimonhakkaajaksi". Juttu pohjautui väitteisiin siitä, että Depp olisi pahoinpidellyt ex-vaimoaan Amber Heardia. Heard oli myös yksi oikeudenkäynnin todistajista.

Jutun hylännyt tuomari ei taannoin antanut Deppille lupaa valittaa ylempään oikeusasteeseen, mutta totesi, että näyttelijä voi halutessaan valittaa Englannin ja Walesin valitustuomioistuimeen.

Juttu on tullut Deppille kalliiksi, sillä hänet määrättiin myös maksamaan yli 700 000 euroa lehden oikeuskuluja. Lisäksi Deppiä pyydettiin taannoin vetäytymään roolistaan tulevassa Ihmeotukset 3 -elokuvassa.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut