Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Bemari- ja Audi-kuskeista paljastui yllättävä tieto

Automerkillä ja työnhakuaktiivisuudella on yllättävä yhteys. Matti Salmi
Rai Suihkonen

Rai Suihkonen

Automerkillä ja työnhakuaktiivisuudella on yllättävä yhteys: mitä kalliimpi auto on, sitä todennäköisemmin suomalainen etsii uutta työtä.

Tiedot selviävät Oikotien kyselystä, johon osallistui 15 517 vastaajaa, yhtä paljon miehiä ja naisia.

Kyselyn mukaan Bemarien ja Audien omistajat etsivät uusia töitä aktiivisemmin kuin esimerkiksi Volkswagenilla, Toyotalla, Skodalla tai Kialla ajavat.

BMW-kuskeista peräti 27 prosenttia hakee tällä hetkellä uutta työtä. Puolet heistä vähintäänkin seurailee työmarkkinoita mielenkiinnolla. Audi-kuskeista puolestaan 21 prosenttia etsii uutta työtä. Heistä 41 prosenttia vähintään seuraa työilmoittelu

Poikkeuksen arvoautokuskeista tekevät Mercedes-Benzin omistajat. Heistä 55 prosenttia ei ole kiinnostunut työpaikanvaihdoksesta.

– Yllättävää automerkin ja työnhakuaktiivisuuden yhteydessä on se, että palkkatason osalta korrelaatio on päinvastainen. Mitä suuremmat vuositulot, sitä vähemmän halua vaihtaa työpaikkaa, Oikotie Työpaikkojen johtaja Joonas Pihlajamaa toteaa tiedotteessa.

Kommentoi

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut