"Kannan täyden vastuun", sanoo vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo puolueen heikosta kannatuksesta

Maria Ohisalon mukaan puolue tavoittelee eduskuntavaalivoittoa heikosta nykykannatuksesta huolimatta. Ohisalo toivoo Pekka Haavistoa presidenttiehdokkaaksi.

Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo sanoo kantavansa vastuun puolueen tämän hetken heikosta kannatustilanteesta. Näin hän sanoo siitä huolimatta, että on ollut vanhempainvapaalla viime vuoden lopulta asti.

– Puolueen puheenjohtajana kannan tietenkin täyden vastuun siitä, miltä gallupit näyttävät. Ne (galluptulokset) eivät ole hyvät. Meillä on valtavasti tekemistä, että saamme kannatuksen jälleen nousuun, ja yhä useampi ihminen haluaa äänestää ensi keväänä vihreitä, Ohisalo sanoo Uutissuomalaiselle.

Vihreiden eduskuntavaalikannatus on Ylen tuoreimman, toukokuisen gallupin perusteella heikointa yli seitsemään vuoteen. 8,8 prosentin kannatuksella puolue valahti vasemmistoliiton taakse kuudenneksi.

Ohisalon mukaan vihreät tavoittelee vajaan vuoden päästä pidettävissä eduskuntavaaleissa vaalivoittoa eli edellistä 11,5 prosentin tulosta parempaa kannatusta.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.