Lemmikkitarvikeketju Musti Group teki loka-joulukuussa 11,7 miljoonan euron oikaistun liiketuloksen, joka jäi siten pienemmäksi kuin vuodentakainen 13,3 miljoonaa.
Toimitusjohtaja David Rönnbergin mukaan suoritus on hyvä, koska yhtiö onnistui kasvattamaan valuuttakurssien muutosten vaikutuksilla oikaistua liikevaihtoaan yli 13 prosentilla talouden vaikeista ajoista huolimatta.
Yhtiö on myös onnistunut lisäämään kanta-asiakkaidensa lukumäärää 11 prosentilla ja kasvattamaan suhteellista osuuttaan uusista koiranpentuasiakkaista, Rönnberg kiitteli.
Ketjun tuotteista noin 70 prosenttia on tavaroita, joita tarvitaan jatkuvasti lemmikin elämän ajan, kuten ruokaa ja kissanhiekkaa. Niiden ostamisesta asiakkaat eivät ole tinkineet, Rönnberg totesi.
– Pitkän aikavälin strategiamme ja taloudelliset tavoitteemme pysyvät vakaina, ja olemme vakuuttuneita siitä, että liiketoimintamalliamme tukevat trendit, kuten lemmikkivanhemmuus, jatkuvat vahvoina keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä.