Markus Mäen kommentti | Maria Ohisalon ilmoitus oli odotettu – vihreät joutuu etsimään itseään tappion jälkeen

Väistyvän puheenjohtajan mukaan puolueella on suuri kynnys lähteä mukaan hallitukseen.

Vihreiden puheenjohtajan Maria Ohisalon ilmoitus ei tullut yllätyksenä. Hän kertoi tiistaina, ettei aio hakea jatkoa puolueen johdossa kesäkuun puoluekokouksessa.

Ohisalon mukaan vihreät kärsi valtavan vaalitappion. Puolue menetti seitsemän kansanedustajaa.

– Vaalitappiosta kannan puheenjohtajana täyden vastuun. Hävisimme monella tapaa, eri puolilla maata ja eri ihmisryhmien keskuudessa. Nyt on hetki pysähtyä ja miettiä tulevaisuuden suuntaa, Ohisalo totesi.

Vihreät on käynyt vaalien jälkeen reipasta keskustelua tappion syistä. Puolueen on esimerkiksi arvioitu siirtyneen liian vasemmalle. Osa syyttää tuloksesta taktista äänestämistä, joka suosi kolmea suurinta puoluetta.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.