WHO julisti koronaviruksen kansainväliseksi terveysuhaksi

YK:n alainen Maailman terveysjärjestö WHO julisti torstaina uuden koronavirusepidemian kansainväliseksi terveysuhaksi.

–  Tärkein syy julistukseen ei ole, mitä tapahtuu Kiinassa, vaan mitä tapahtuu muissa maissa. Suurin huolemme on se mahdollisuus, että virus leviää maihin, joissa on heikompi terveydenhuoltojärjestelmä, sanoi WHO:n johtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus Genevessä pidetyssä tiedotustilaisuudessa myöhään torstai-iltana.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.