Timo Koivisto: Konsulttipalkkiolla ei ole mitään vaikutusta Alva-kaupan päätöksentekoon

Jyväskylän Alva-yhtiöiden vähemmistöosuuden onnistuneesta kaupasta luvattu lisäpalkkio konsultille herättää hämmennystä kaupungin päättäjissä.

Kaupunginvaltuutetut odottavat vielä samalta konsultilta lisäselvityksiä ja syventäviä riskikartoituksia muodostaakseen kantansa myyntiin.

Asian toivat julkisuuteen perjantaina keskustan valtuutetut Aila Paloniemi ja Kirsi Knuuttila, joiden mielestä lisäpalkkio vie uskottavuutta konsulttivalmistelun objektiivisuudelta.

Kaupunginjohtaja Timo Koivisto puolestaan pitää kaupan toteutumiseen osaltaan sidottua palkkiomallia kaupungin näkökulmasta edullisena verrattuna kiinteään palkkioon, joka maksettaisiin kokonaisuudessaan, toteutui kauppa tai ei. Asiantuntijan palkkion rakenteella ei ole mitään vaikutusta lopulliseen päätöksentekoon asiassa. Koivisto kommentoi asiaa tämän päivän mielipidekirjoituksessaan Keskisuomalaisessa.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.