Treenaamisen ajankohta vaikuttaa unen laatuun yllättävän paljon – näin jaksotat liikuntaharrastuksesi oikein

Pekka Sorsa (oik.) neuvoo liikkumaan lounaan jälkeen edes vähän. Näin tekeekin Tiedepuiston liikuntatilassa Abientia oy:n tiimimanageri Sami Pippuri Janne Martikaisen ja Miika Turusen kanssa. Pippurin mukaan lounaan jälkeinen treeni siirtää iltapäivän väsymystä ja tulee syötyä kevyemmin lounaalla. Juha Inkinen

Väsymystä, vireystilan heikkoutta ja energiatason ennenaikaista laskua. Nämä ovat oireita, jotka viestittävät kehon kaipaavan lepoa. Unta tarvitaan kehon vireystilan ylläpitämiseksi, mutta ei mitä tahansa unta, vaan palauttavaa, vahvistavaa ja laadukasta unta.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa tästä 2 kk vain 9,90 € / kk Tilaa 24 h 5 €

Digitilauksen sisältö

  • KSML.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi