Sattumalta syntynyt superryhmä The Aristocrats viihdyttää vaikka käsissä olisivat vain kumiankat – amerikkalais-brittiläinen progerocktrio keskiviikkona Jyväskylässä

On vaikea uskoa, että The Aristocrats -yhtye syntyi vahingossa. Mutta näin virallinen tarina menee.

Basisti Bryan Belleriä oli pyydetty esiintymään Yhdysvaltain Anaheimiin The Bass Bash -nimiseen tapahtumaan, ja hän pyysi pistokeikkaa varten soittokavereikseen pitkäaikaisen tuttavansa rumpali Marco Minnemannin ja kitaristi Greg Howen.

Viime hetkellä Howe kuitenkin huomasi, että hänellä oli tuplabuukkaus, ja trion keikka jäisi väliin. Minnemann ja Beller kysyivät apua sosiaalisesta mediasta. Sieltä tilalle ehdotettiin kitaristi Guthrie Govania.

– Luonnollisesti lupauduin mukaan. Ja loppu, kuten sanotaan, on historiaa, Govan kertoo.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.