Jyväskylän kaupunginteatterin entinen kapellimestari Jyrki Heikkilä vastaa Ari Hirvensalolle: “On osoitus sivistyksestä, jos kaupungissa on konserttitalo”

Kun Jyväskylän Kaupunginteatterin kapellimestari Jyrki Heikkilää haastateltiin 60-vuotissyntymäpäivänä, hän sanoi keskittyvänsä eläkkeellä uudella tapaa sävellystyöhön. 70-vuotishaastattelun aluksi on paikallaan kysyä, kuinka kävi.

– Arvasin, että tätä kysytään, Heikkilä sanoo.

Pöytälaatikkoon hän ei ole koskaan säveltänyt, eikä sävellä nytkään. Esitys tehdään esitettäviksi, tai sitten ei lainkaan.

– Ensimmäiset kaksi eläkevuotta olivat aktiivisen sävellystyön aikaa. Nyt ei niinkään, mutta suunnitelmia on ja töitä työn alla.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.