Rannikkojääkärit nousivat maihin Norjassa – "Aika siistiä, tekisin mielelläni uudelleen"
Uudenmaan prikaatin rannikkojääkärit olivat tiistaina mukana poikkeuksellisen näyttävässä maihinnousussa Norjassa. Suomalaiset rantautuivat Trondheiminvuonolla yhdessä hollantilaisten sotilaiden kanssa Naton yhteisoperaation ilma- ja merivoimien antaessa joukoille äänekästä tukeaan.
Kyseessä oli Trident Juncture 18 -harjoitukseen kuulunut toimintanäytös, jota seuraamassa olivat niin Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg kuin sotilasedustajat Natosta ja tarkkailijamaista – myös Puolustusvoimien komentaja Jarmo Lindberg. Lisäksi paikalla oli runsaasti kansainvälistä lehdistöä.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.