Rannikkojääkärit nousivat maihin Norjassa – "Aika siistiä, tekisin mielelläni uudelleen"

Uudenmaan prikaatin rannikkojääkärit olivat tiistaina mukana poikkeuksellisen näyttävässä maihinnousussa Norjassa. Suomalaiset rantautuivat Trondheiminvuonolla yhdessä hollantilaisten sotilaiden kanssa Naton yhteisoperaation ilma- ja merivoimien antaessa joukoille äänekästä tukeaan.

Kyseessä oli Trident Juncture 18 -harjoitukseen kuulunut toimintanäytös, jota seuraamassa olivat niin Naton pääsihteeri Jens Stoltenberg kuin sotilasedustajat Natosta ja tarkkailijamaista –  myös Puolustusvoimien komentaja Jarmo Lindberg. Lisäksi paikalla oli runsaasti kansainvälistä lehdistöä.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.