Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Marimekko petrasi tulostaan –  myyntikampanjan ajoitus lihotti kassaa

Kasvua tuli erityisesti Suomen sekä Aasian-Tyynenmeren alueen myynnistä. Lehtikuva/ Mikko Stig

STT

Muotiyhtiö Marimekko paransi tulostaan toisella vuosineljänneksellä.

Yhtiön vertailukelpoinen liikevoitto nousi huhti-kesäkuussa 3,1 miljoonaan, kun tulos vuotta aiemmin oli 0,7 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi 24 prosenttia, ollen 28,2 miljoonaa euroa huhti-kesäkuussa.

Kasvua kertyi erityisesti vähittäis- ja tukkumyynnistä Suomessa sekä Aasian-Tyynenmeren alueella. Suomessa vähittäismyynnin kasvuun vaikutti osaltaan muutos joka kevät toteutettavan myyntikampanjan ajoituksessa.

Yhtiö myös täsmensi arviotaan tämän vuoden liikevaihdosta, jonka arvioidaan olevan edellisvuotta korkeampi. Arvio vertailukelpoisesta liikevoitosta pysyi ennallaan.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko kertoi tiedotteessa, että yhtiö panostaa loppuvuodesta muun muassa Kiinan markkinointiin.

Laajentumisen pääpaino säilyy jälleenmyyjävetoisten Marimekko-myymälöiden avauksissa.

Kommentoi

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut