Vinttikoira Saphira toi Euroopan mestaruuden Laukaaseen
12-vuotiaan Mari-Anne Naarmisen saluki yllätti Tanskassa kaikki, eikä vähiten omistajaansa.
Peruskouluissa alkaa tällä viikolla syyslukukausi. Kun ollaan koolla pitkästä aikaa, tulee puhetta siitä, miten itse kullakin vierähti kesäloma. Laukaalainen Mari-Anne Naarminen, 12, voi silloin kertoa, että tulipa tehdyksi ikimuistoinen reissu Tanskaan.
Valkolan koulun kuudennen vuosiluokan aloittava Naarminen käytti Saphira-salukiaan vinttikoirien maastojuoksukilpailuissa Norresundbyssä.
Tulos: 3-vuotias Saphira pinkoi salukinarttujen Euroopan mestariksi.
Nopeus on yksi osatekijä tuomariston arvostelussa. Kokonaispisteitä jakaessa kiinnitetään huomiota myös koiran innokkuuteen, älykkyyteen, ketteryyteen ja kestävyyteen.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.