Acid Symphony Orchestra testaa bassosyntetisaattorin rajoja – house-orkesterin esiintyminen Lutakossa on ainutkertainen
Epätavallisen orkesterin soittimina toimii kymmenen Roland TB-303-bassosyntetisaattoria ja TR-707-rumpukone.
Acid Symphony Orchestran musiikki saattaa tuntua vieraalta, jos ei tiedä elektronisesta musiikista mitään. Sen myöntää 11-henkisen orkesterin johtaja, elektronisen musiikin tuottaja Jori Hulkkonen.
– Mutta ei taidemusiikistakaan, esimerkiksi Steve Reichin tai Terry Rileyn tuotannoista saa välttämättä hirveästi irti, jos ei ole syvällä genressä, Hulkkonen huomauttaa.
Epätavallisen orkesterin soittimina toimii kymmenen Roland TB-303-bassosyntetisaattoria ja TR-707-rumpukone. Tuloksena on Hulkkosen johdolla improvisoitua omintakeista acid housea.
Se miten elektronista musiikkia tehdään, on monille vierasta. Hulkkonen haluaa omalta osaltaan tuoda prosessia näkyvämmäksi.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.