Suursotaharjoitukselle kannatusta varsinkin miehiltä ja hyvätuloisilta

USU-gallup: 43 prosenttia kannattaa kansainvälisen suursotaharjoituksen järjestämistä Suomessa.

Miehistä puolet ja naisista joka kolmas kokee, että Suomen olisi hyvä järjestää kansainvälinen suursotaharjoitus. Kaikista suomalaisista näin ajattelee kaksi viidestä eli 43 prosenttia. Joka kolmas (32 prosenttia) suomalainen puolestaan luopuisi koko ajatuksesta. Tieto käy ilmi Uutissuomalaisen marraskuussa tekemästä gallupista.

Vieraileva tutkija Matti Pesu Ulkopoliittisesta instituutista pitää tuloksia osittain yllättävinä.

– Suomalaiset ovat yleensä hyvin kriittistä väkeä, mitä tulee sotilasliittoihin. Kuitenkin tällainen politiikka, joka vastaa sisältömielessä liittoutumispolitiikkaa, saa enemmistön kannatuksen. Se on mielenkiintoista.

Helsingin Sanomien vastikään teettämässä kyselyssä 56 prosenttia vastaajista piti kansainvälistä harjoittelua tarpeellisena.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.