Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi Stockmann Herkun myynnin S-ryhmälle
Sopimus yrityskaupasta tehtiin kesäkuussa.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt Stockmannin Herkku-ruokakauppojen Suomen liiketoiminnan myynnin S-ryhmän kolmelle osuuskaupalle ja SOK:lle. Herkun liiketoiminta Suomessa siirtyy S-ryhmälle vuodenvaihteessa. Herkun koko Suomen henkilöstö eli noin 700 henkeä siirtyy S-ryhmän palvelukseen.
Virasto edellyttää kuitenkin, että ruokakauppojen hankintojen tekemistä Tuko Logisticsilta jatketaan ensi vuoden loppuun asti, jotta vähittäiskaupan nykyinen markkinarakenne säilyy.
Sopimus yrityskaupasta tehtiin kesäkuussa. Virallinen ilmoitus kaupasta toimitettiin Kilpailu- ja kuluttajavirastolle elokuussa. Virasto kertoi syyskuussa tutkivansa, estääkö yrityskauppa olennaisesti tehokasta kilpailua Suomen markkinoilla.
"Kilpailu ei esty olennaisesti"
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.