Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Marimekko paransi tulostaan – edessä vielä merkittävä joulusesonki

Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys.

Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Marimekko

STT

Marimekko vahvisti tulostaan heinä-syyskuussa. Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Myös liikevaihto kasvoi prosentin ja nousi yli 27 miljoonaan euroon.

Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys. Kotimaan markkinat tuovat Marimekon liikevaihdosta noin puolet. Yhtiö kertoo, että toiseksi suurin markkina-alue on Aasian ja Tyynenmeren alue, jossa erityisesti Japani vetää hyvin.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko muistuttaa, että edessä on vielä tärkeä joulusesonki.

– Joulusesongin onnistumisella on olennainen vaikutus koko vuoden tulokseen. Loppuvuoden osalta keskitymmekin joulumyynnin varmistamiseen, Alahuhta-Kasko sanoo.

Kommentoi

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut