Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Marimekon tulosta painoi Suomen-kampanjan ajoitus

Yhtiön liikevaihto pieneni kolme prosenttia 22,8 miljoonaan.

Suomessa Marimekon myynnin ilman kertaluontoisia kampanjatuloja odotetaan olevan suunnilleen samalla tasolla kuin vuonna 2016. Roni Rekomaa / Lehtikuva

STT

Marimekon vertailukelpoinen liiketulos laski huhti–kesäkuussa hieman, yhtiö kertoi osavuosikatsauksessaan torstaina. Yhtiön tulos oli 0,7 miljoonaan, kun tulos vuotta aiemmin oli 0,9 miljoonaa. Yhtiön liikevaihto pieneni kolme prosenttia hieman alle 23 miljoonaan.

Tulokseen vaikutti Suomessa toteutetun myyntikampanjan ajoitus, jonka vaikutukset jakautuivat tänä vuonna kahdelle vuosineljännekselle. Viime vuonna kampanja piristi ainoastaan toisen vuosineljänneksen tulosta.

Marimekko tavoittelee ainakin kymmenen uuden myymälän avaamista tänä vuonna. Uusien myymälöiden painopiste on Aasian ja Tyynenmeren alueella.

– Yhtiö näkee kasvavaa kysyntää tuotteilleen tällä alueella etenkin pidemmällä aikavälillä, Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko sanoo osavuosikatsauksessa.

Kommentoi

Mainos: Keskisuomalainen

Monipuoliset sisältömme odottavat sinua!

| Päivitetty

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut