Kaikki tuomitut valittavat hoviin Peltomäen lahjusjutusta

Vantaan ex-apulaiskaupunginjohtaja tuomittiin 2,5 vuoden vankeuteen törkeästä lahjusrikoksesta.

Kaikki kolme Vantaan lahjusjupakasta keskiviikkona tuomittua valittavat hovioikeuteen. Helsingin käräjäoikeus tuomitsi tänään Vantaan entisen apulaiskaupunginjohtajan ja kaupunginjohtajan Jukka Peltomäen törkeästä lahjuksen vastaanottamisesta 2,5 vuoden vankeuteen.

Peltomäen asianajaja Riitta Leppiniemi kertoo, että Peltomäki on päättänyt valittaa tuomiosta.

–  Asia on juridisesti vaikea, mitä tietysti osoittaa käräjäoikeuden äänestyspäätös.

Myös Arkkitehtitoimisto Forma-Futuran omistaja Leila Tuominen tuomittiin kahdesta törkeästä lahjuksen antamisesta 2 vuoden ja 10 kuukauden vankeuteen ja viiden vuoden pituiseen liiketoimintakieltoon.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.