Hippos2020-hankkeessa iso käänne: suunnitelma reivataan sijoittajille paremmin kelpaavaksi

Seitsemän vuotta sitten käynnistetty Hippos2020 -hanke on pitkän vääntämisen jälkeen tullut siihen pisteeseen, että hanketta on pienennettävä.

Kaupunginjohtaja Timo Koivisto kertoo, että neuvotteluja on käyty yli 30 kiinteistösijoittajan kanssa, mutta yli 200 miljoonan euron hanke on liian suuri ja uudenmallinen pala sijoittajille.

– Arvio on, että meidän täytyy ihan merkittävällä tavalla reivata tätä hanketta, jotta kokonaisuus saadaan paremmin rahoituskelpoiseksi, kertoo Koivisto.

Reivaaminen tarkoittaa tilojen tiivistämistä ja kokonaiskustannusten laskua. Koivisto ei halua vielä konkretisoida yksityiskohtia, mutta ne liittyvät hänen mukaansa tapahtumaliiketoiminnan epävarmuuksiin. Koronan vaikutuksesta epävarmuus on kasvanut rajusti.