"Diesel tekee nyt paluuta" – saksalaismerkin lippulaivan uudistus tuo suomalaisia ilahduttavia muutoksia ja alle 33 000 euron lähtöhinnan

Opel Insigniaa on päivitetty sen verran tiuhaan, ettei suuriin ulkoasumuutoksiin ollut tarvetta. Esimerkiksi leveä etumaski tosin auttaa erottamaan sen aiemmasta versiosta. Timo Nieminen

Timo Nieminen

Tätä lausetta ette ole uusien automallien ja mallipäivitysten yhteydessä viime vuosina usein kuulleet:

– Nyt voi uutuutta esiteltäessä ihan perustellusti sanoa, että dieselmoottori tekee paluuta. Kuluttajat ovat selvästi kiinnostuneita dieseleistä, joten Opel tuo niitä markkinoille, sanoo Opelin maahantuojan (Opel Finland/Baltics) tuotepäällikkö Joakim Järvi.

Esittelyssä on Opelin lippulaivan Insignian tuorein päivitys. Auto ehtii Suomeen loppuvuonna, ja se on uudistunut suomalaisia ilahduttavaan suuntaan. Saatavana ovat viisiovinen Grand Sport ja Sports Tourer -farkku.

Uutta Insigniassa ovat muun muassa Intellilux Led Pixel -ajovalot. Ne takaavat kuljettajalle Opelin sanoin "optimaalisen näkyvyyden" ilman muun liikenteen häikäistymisvaaraa. Ensi kertaa tässä autoluokassa esiteltävät valot kelpaavat varmasti pimeiden iltojen Suomeen.

Insignian moottorivalikoima uudistuu täysin. Dieselmoottoreita mallistossa on kaksi: 1,5-litrainen 120-hevosvoimainen ja 2,0-litrainen 175-hevosvoimainen. Jälkimmäinen on saatavana myös nelivetoisena automaattina. Dieselmoottoreiden parina on 8-vaihteinen automaattivaihteisto. Isomman dieselin hiilidioksidipäästöt alkavat 132 grammasta kilometrillä, joten auton kokoon suhteutettuna päästöt ovat hyvin hallinnassa.

Bensiinmallistossa on 2,0 litran 200-hevosvoimainen turbo ja GSi-erikoismallissa sama moottori 230 hevosvoimaa tuottavana.

Opel lupaa "entistä rentouttavampaa matkustamista". Ainakin kuljettajan konttorissa on kaikki kieltämättä tehty helpoksi. Timo Nieminen

Opel havittelee uudistuvalla Insignialla myös leveämpää siivua yritysmyynnissä. Insignian uskotaan haastavan esimerkiksi Škoda Superbin ja Volkswagen Passatin aiempaa vahvemmin.

Kokonaan automaattivaihteisen malliston hinnat alkavat 32 390 eurosta.

Uuden Insignian koeajoraportti julkaistaan ensi perjantaina Keskisuomalaisessa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.