Abiturientteja ei priorisoida Keski-Suomen koronatestaamisessa – kiiretilanteessa kannattaa kääntyä yksityisen palveluntarjoajan puoleen

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (Hus) on laatinut yhdessä alueen kuntien kanssa toimintaohjeet karanteenissa olevien abiturienttien osallistumisesta ylioppilaskokeisiin. Ohjeen mukaan Husin alueen abiturientin on käytävä kirjoituspäivää edeltävänä päivänä koronatestissä aamulla ennen kello kymmentä, jotta testituloksesta ehditään varmistua ennen seuraavaa päivää. Hus kertoo asettavansa karanteenissa olevat abiturientit ensisijaisiksi testausjonoissa, ja priorisoivansa näiltä otetut näytteet mahdollisissa ruuhkatilanteissa.

Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä (KSSHP) vastaavaa päätöstä ei johtajaylilääkäri Juha Palonevan mukaan ole tehty.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.