Ilmastomielenosoitus alkoi Jyväskylän Kompassilla, mukana muun muassa Elokapina ja Greenpeace – osallistujat vaativat turpeen poltosta luopumista ja tehokkaampia ilmastotoimia
Jyväskylän keskustassa osoitetaan perjantaina mieltä järeämpien ilmastotoimien puolesta. Ympäristötoimijoiden yhteinen Anteeksi häiriö, mutta käynnissä on ekokriisi -mielenilmaus ottaa kantaa muun muassa turpeen polttoon, luontokatoon sekä ilmastotoimien riittämättömyyteen.
Mielenilmaus käynnistyi Jyväskylän Kompassilta kello 12. Mielenilmauksessa luvassa on puheita, Elokapinan Veriprikaati- taideperformanssi sekä hiljainen hetki. Kello 13 mielenosoittajat lähtivät kävelemään kohti yliopiston Seminaarinmäkeä.
Mielenilmauksen järjestävät muun muassa Greenpeace, Elokapina ja Fridays for Future.
Katso alta video mielenosoituskulkueesta. Juttu jatkuu videon jälkeen.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.