Schildtin lukion abit viettävät viimeisen kesälomayön teltoissa koulun edustalla – illan ohjelmassa letunpaistoa ja korttipelejä: "Katsotaan nukutaanko ollenkaan"

Jyväskylän Schildtin lukion nurmikolla on reppuja, matkakaiutin ja kolme suurikokoista telttaa. Viitisentoista nuorta hengailee nurmikolla ja vaihtaa kuulumisia pitkän kesän jälkeen. Huomenna osa heistä aloittaa viimeisen lukiovuotensa.

Vanhojen perinteiden mukaisesti nämä abinuoret aikovat viettää koulun edustalla koko yön ja mennä aamulla suoraan teltoista lukuvuoden ensimmäisille oppitunneille. Yön aikana ehtii pelata korttia, jutella ja nauttia trangialla paistetuista letuista.

Maassa makaavasta energiajuomatölkistä päätellen yksi asia ei liene illan ohjelmassa.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.