Uusi hammaskontti kiertää Keski-Suomessa – ensimmäisenä hoidetaan Vesangan koululaisten hampaat

Keski-Suomen hyvinvointialueen brändiväreillä somistettu kontti nököttää pakkasessa Vesangan koulun pihalla. Sisällä hammashoitaja Maarit Pitkälä ja suuhygienisti Suvi Immonen pärjäävät kuitenkin kevyessä vaatetuksessa.

Kumpikin on työskennellyt kontissa myös aiemmin. Ei kylläkään tässä nimenomaisessa, sillä upouusi kontti on käytössä vasta toista päivää.

Palokan hammashoitolassa tavallisesti työskentelevien Pitkälän ja Immosen mielestä työskentely kontissa ei juuri poikkea tavanomaisesta hammashoitolan työstä. Suurin ero ovat potilaat.

– Harvoin hammashoitolassa otetaan vastaan lapsia kokopäiväisesti, sanoo tätä haastattelua varten paikalle tullut apulaisylihammaslääkäri Hannamari Pitkänen.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.