Polvivammasta toipunut Petra Olli on kiitollinen, että voi urheilla täysipäiväisesti

Mennyt kesä oli Ollille rankka, sillä polvivamman vuoksi jäivät väliin niin EM- kuin MM-kisatkin.

Painija Petra Ollille viime puolitoista vuotta on ollut rankkaa aikaa. Rio de Janeiron olympiapettymys, polvivamma sekä karusti päättyneet alle 23-vuotiaiden MM-painit eivät silti lannista pohjalaista.

Ollin viimeiset nuorten arvokisat päättyivät toissa viikolla kahteen tappioon MM-molskilla. Vaikka pettymys oli suuri, jatkoi lappajärveläinen täysipainoista harjoittelua jo pari päivää kisojen jälkeen.

– Nyt ei tullut vastenmielistä oloa painia kohtaan kuten Rion jälkeen. Vaikka tappiot kirpaisivat, olivat ne polvivamman jälkeen jollain tavalla ymmärrettävämpiä kuin olympialaisissa, Olli pohtii.

Hyvää kisoissa oli Ollin mukaan se, että oikea polvi kesti huhtikuisen sivusiteen repeämisen jälkeen täysipainoisen painin.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.