Sää hellii EM-lentopallofaneja Gdanskissa – kaupungissa 3000–3500 suomalaisjännäriä
Gdanskissa on viikonloppuna mahdotonta olla törmäämättä suomalaisiin.
Suomalaiset lentopallofanit ovat sovussa säiden haltijan kanssa. EM-kisakaupunki Gdanskissa jatkuu elokuun lopussa kesä.
Halsualainen Maarit Hotakainen verrytteli viikolla EM-matkaa varten käymällä Keski-Pohjanmaalla katsomassa kaksi pesäpallo-ottelua peräjälkeen. Suomessa syksy jo muistutti itsestään.
– Viikon puolivälissä hytisin Vetelissä pesäpallokatsomossa toppatakissa. Kävi mielessä, että enää kaksi päivää, ja olen Puolassa korkeammissa lämpötiloissa, Hotakainen muistelee Gdanskin vanhassa kaupungissa.
Hänen seurassaan Suomen ja Puolan väliseen otteluun valmistautuivat lauantaina reilussa 20 asteen lämmössä kaustislaiset Outi ja Ulla-Mari Rauma.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.