Tsitsipas törmäsi serbialaismuuriin, Djokovic nousi uransa toiseen Ranskan avointen mestaruuteen

Tenniksen serbialaistähti Novak Djokovic osoitti suuruuttaan ja nousi toista kertaa urallaan Ranskan avointen miesten kaksinpelin mestariksi. Kahden erän tappioasemassa ollut serbialainen kukisti finaalissa nuoren kreikkalaishaastajansa Stefanos Tsitsipasin viidessä erässä 3–2.

Loppuottelun erälukemat merkittiin 34-vuotiaan Djokovicin hyväksi 6–7 (6–8), 2–6, 6–3, 6–2, 6–4. Ottelu helteisen Pariisin massalla kesti reilut neljä tuntia.

Samalla syntyi harvinaista tennishistoriaa. Djokovicista tuli ensimmäinen miespelaaja yli 50 vuoteen, joka on voittanut kaikki neljä grand slam -turnausta vähintään kahdesti urallaan. Edellisen kerran saavutuksessa oli onnistunut australialaislegenda Rod Laver, vuonna 1969.

– Ottelussa oli sähköinen tunnelma. Haluan kiittää jokaista, joka on ollut tukenani tällä matkalla, Djokovic kiitteli uutistoimisto AFP:n mukaan.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.