Nuoret Leijonat hävisi molemmat harjoitusottelunsa, Kanada vei voiton MM-finaaliuusinnassa – "Otimme askelia oikeaan suuntaan"

Suomen alle 20-vuotiaiden miesten jääkiekkomaajoukkue hävisi hallitsevalle maailmanmestarille Kanadalle maalein 3–5 lauantain vastaisena yönä Suomen aikaa pelatussa harjoitusottelussa. Kanada sinetöi voittoluvut Suomen tyhjään maaliin ajassa 59.46, kun Suomi yritti tasoitusta kuudella kenttäpelaajalla.

Ottelu oli uusinta koronapandemian takia viime elokuulle siirtyneiden alle 20-vuotiaiden kisojen MM-finaalista. Siinä Kanada voitti Suomen Edmontonissa jatkoajalla 3–2.

Halifaxissa pelatun ottelun tappio oli suomalaisten toinen MM-kisoihin valmistavissa harjoitusotteluissa Kanadassa. Tiistaina Suomi kärsi 2–5-tappion Yhdysvalloille. Nuorten Leijonien MM-turnaus alkaa tapaninpäivän iltana Suomen aikaa.

– Mielestäni hyvä esitys meiltä, roikuimme voitossa kiinni ihan pelin loppuun asti. Nyt näimme Kanadan ja muutama päivä sitten USA:n. Uskon, että nämä ottelut jättivät sopivasti nälkää alkavaan turnaukseen, Suomen päävalmentaja Tomi Lämsä sanoi Jääkiekkoliiton verkkosivuilla Kanada-ottelun jälkeen.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.