Hallitukselta luvassa ravintoloille rahaa yhteensä noin 120 miljoonaa euroa – alan järjestö vaatii kolminkertaista summaa

Hallitus tukee koronaepidemian vuoksi suljettuja ravintoloita noin 123 miljoonan euron arvoisella tukipaketilla.

Työministeri Tuula Haatainen (sd.) esitteli tukipaketin keskiviikkoiltana. Ravintolatuki on kaksiosainen: ensimmäinen auttaa työllistämään ja toinen kohdistuu juokseviin kustannuksiin.

Työllistämistuen osuus tukipaketista on 40 miljoonaa euroa, jos 40 000 työntekijää työllistyy sen avulla uudelleen. Juoksevien kulujen tukemiseen on varattu 83 miljoonaa euroa.

– Luku täsmentyy, kun maksatus tehdään, mutta tämä on pohja-arvio, Haatainen sanoi tiedotustilaisuudessa.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.