Rakentamista on pystytty jatkamaan kohtuullisen normaalisti korona-aikana – rakennuslupien supistuminen enteilee heikompia aikoja
Rakentamista on pystytty jatkamaan kohtuullisen normaalisti koronatilanteesta huolimatta, kertoo Rakennusteollisuus RT:n toimitusjohtaja Aleksi Randell. Epävarmuutta kuitenkin on.
– Tärkeätä on, että julkinen rakentaminen pidetään liikkeellä. Julkinen rakentaminen elvyttää monella tavalla, Randell painottaa.
Tilastokeskuksen mukaan uusia rakennuslupia myönnettiin maalis-toukokuussa 28 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin. Randellin mukaan rakennuslupien supistuminen näkyy myöhemmin rakennusaloituksissa.
Tiistaina osavuosituloksensa julkaisseen rakennusyhtiö YIT :n toimitusjohtajan Kari Kauniskankaan mukaan asuntoaloitukset jatkuivat hyvällä tasolla huhti-kesäkuussa. Myynti kuluttajille notkahti huhtikuussa selvästi, mutta kysynnän palautuminen huhtikuun jälkeen on ollut rohkaisevaa.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.