Astronautit molskahtivat Atlanttiin ennen kuin myrsky ehti paikalle
Amerikkalaisastronautteja kuljettanut SpaceX -yhtiön miehistöaluksen kapseli laskeutui myöhään sunnuntaina ongelmitta Meksikonlahteen. Kapselia ohjannut Doug Hurley totesi juuri ennen kapselin molskahtamista mereen, että on ollut suuri kunnia ja etuoikeus olla mukana avaruuslennolla.
Kyseessä oli ensimmäinen amerikkalaisen avaruusaluksen laskeutuminen veteen sitten vuoden 1975.
Astronauttikaksikko Hurley ja Bob Behnken aloittivat paluumatkan kohti Maata kansainväliseltä avaruusasemalta varhain sunnuntaina Suomen aikaa. He viettivät avaruusasemalla kaksi kuukautta.
Astronauttien paluusta teki normaaliakin jännittävämpää se, että hirmumyrsky Isaias lähestyi aluetta, vaikka se oli ehtinyt sunnuntaina jo heikentyä trooppiseksi myrskyksi.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.