Työministeri Haatainen Ylen Ykkösaamussa: Hoitajien pakottaminen töihin jouluna ei voi olla ykkösvaihtoehto

Koronatilanne on nostanut esiin kysymyksen siitä, täytyykö jouluna määrätä hoitajia töihin pakolla. Työministeri Tuula Haataisen (sd.) mielestä ykkösasia on se, että työnantajat miettivät yhteistyössä henkilöstöjärjestöjen kanssa vapaaehtoisia keinoja.

– Olen pannut merkille, että monissa sairaanhoitopiireissä tällaisia ratkaisuja on jo tehty, Haatainen sanoi Ylen Ykkösaamussa .

Hallitus pyrkii hänen mukaansa siihen, että tiukempia keinoja ei tarvittaisi. Tulevat päivät Haataisen mukaan osoittavat, miten rajoittamistoimenpiteissä on onnistuttu.

Paljon riippuu hänen mukaansa siitä, millaisia ovat koronatartuntojen määrät tulevina viikkoina.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.