Hallitus esittää lakimuutoksia ulkomaisten työntekijöiden hyväksikäytön kitkemiseksi

Pääministeri Sanna Marinin (sd.) hallitus esittää ulkomaalaislakiin muutoksia, joilla pyritään nykyistä tehokkaammin ehkäisemään ulkomaisen työvoiman hyväksikäyttöä.

Hallitus muun muassa esittää, että työntekijän oleskelulupa voitaisiin jättää myöntämättä, jos on syytä epäillä, että työnantajan tai toimeksiantajan tarkoituksena on maahantuloa tai maassa oleskelua koskevien säännösten kiertäminen. Esitys ei vaikuttaisi ulkomaalaisen mahdollisuuksiin saada oleskelulupa toiselle työnantajalle.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.