Korona söi museoiden kävijämääriä: Museoviraston mukaan käynnit vähenivät viime vuonna reilulla kolmella miljoonalla

Korona näkyi voimakkaasti Suomen museoiden käyntimäärissä viime vuonna. Museoviraston alustavien tietojen mukaan museoiden käyntimäärät vähenivät reilulla kolmella miljoonalla käynnillä edellisvuoteen verrattuna.

Viime vuonna ammatillisesti hoidetuissa museoissa vierailtiin yhteensä noin 4,5 miljoonaa kertaa, Museovirasto kertoo. Vuonna 2019 museokäyntejä tilastoitiin 7,6 miljoonaa.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.