Elokapina aloitti kampanjan, jolla vaaditaan kattavampaa uutisointia ilmastokriisistä – mielenosoitus Sanomatalossa Helsingissä

Elokapina-ympäristöliike on järjestänyt Helsingissä mielenosoituksen, jossa on sotkettu Sanomatalon sisätiloja, kertoo Helsingin poliisi Twitterissä .

Poliisi kertoo ilmoittaneensa, että sisätilojen sotkeminen pitää lopettaa ja puuttuvansa asiaan, jos sotkeminen jatkuu.

Poliisin tulkinnan mukaan ryhmä järjesti Sanomatalossa nyt kolmannen mielenosoituksen, josta poliisi ei ollut saanut ilmoitusta. Poliisi kertoo sopineensa aiemmin päivällä yhdessä järjestäjän kanssa yhden mielenilmauksen tapahtuvan Sanomatalon ulkopuolella.

Elokapinan Facebook-sivulla on julkaistu video Sanomatalon sisällä tapahtuneesta performanssista, jossa ryhmän kolme jäsentä kaatavat päälleen punaista, verta muistuttavaa nestettä lattialle levitetyn suojamuovin päällä. Lisäksi mielenosoittajat levittivät käsillään nestettä Sanomatalon sisäikkunoihin, joista osa oli liiketilojen näyteikkunoita.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.