Niinistö IS:lle: EU:n olisi pitänyt pystyä rokotehankinnoissa parempaan

Presidentti Sauli Niinistö katsoo, että Euroopan unionin olisi pitänyt pystyä koronarokotteiden yhteishankinnassa parempaan. Niinistö arvioi asiaa Ilta-Sanomien haastattelussa lauantaina.

– Mitä (rokotteita) on tilattu ja mitä on sitovalla tavalla luvattu. Epäilemättä niissä olisi pitänyt onnistua paremmin. Meillä on esimerkkejä maista, jotka ovat onnistuneet EU:ta paremmin haalimaan rokotteita itselleen, presidentti sanoi.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.