Beyonce rikkoi ennätyksen Grammy-gaalassa – on nyt eniten Grammyja voittanut naisartisti

Yhdysvaltalainen poptähti Beyonce on nyt eniten Grammy-palkintoja voittanut naisartisti. Beyonce sinetöi ennätyksensä Yhdysvaltain Los Angelesissa järjestetyssä gaalassa. Artisti voitti 28:nnen Grammy-palkintonsa. Aiemmin ennätys oli hallussa Alison Kraussilla, joka on voittanut palkinnon 27 kertaa.

Vuoden albumiksi valittiin Taylor Swiftin Folklore. Albumi on artistin ensimmäinen kahdesta koronavuonna julkaistusta levystä.

New York Times kirjoittaa, että Swift on ensimmäinen naisartisti, joka on voittanut kategoriassa kolmesti. Hän on aiemmin saanut menestystä albumeistaan Fearless ja 1989. Albumipalkinnon ovat artisteista kolmesti voittaneet myös Frank Sinatra, Stevie Wonder ja Paul Simon.

Vuoden levytyksen Grammy-palkinnon voitti pystejä viime vuonna kahminut Billie Eilish. Hän voitti kappaleellaan Everything I Wanted. Eilish voitti kategoriassa toista kertaa peräkkäin.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.