Koronan saaneet rikkoneet eristysmääräystä Kittilässä – poliisi tutkii useita tapauksia

Lapin poliisi on käräyttänyt Kittilässä koronatartunnan saaneita, jotka ovat rikkoneet eristysmääräystä.

Poliisi on kirjannut tänä vuonna Kittilässä yhteensä kolme rikosilmoitusta aiheeseen liittyen.

Kahdesta tapauksesta poliisi sai tiedon Kittilän terveyskeskuksesta. Poliisi tiedotti jo 12. maaliskuuta ensimmäisestä tapauksesta, jossa koronapositiivinen henkilö oli rikkonut määräystä menemällä työpaikalleen.

Toisessa tapauksessa koronapositiivinen oli käynyt myymälässä sekä matkustanut toiselle paikkakunnalle. Kolmas rikosilmoitus kirjattiin 22. maaliskuuta. Tässä tapauksessa positiivisen koronatestituloksen saanut työntekijä oli väärentänyt testituloksensa negatiiviseksi ja lähettänyt sen työnantajalleen.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.