Turverekat vyöryivät Helsingin ytimeen – turvealan toimijat osoittivat mieltä Eduskuntatalon edessä

Ainakin 80 turverekkaa rullasi vappuaaton aamuna Helsingin keskustaan Eduskuntatalon eteen mielenosoitukseen.

Eduskuntatalolla elinkeinoministeri Mika Lintilälle (kesk.) luovutettiin vetoomus, jossa muun muassa vaaditaan turpeen luokittelua uusiutuvaksi luonnonvaraksi, kertoo yksi mielenilmauksen järjestäjistä, turveyrittäjä Miika Mantela.

Hallituspuolueet sopivat puoliväliriihessä turpeen tukipaketista, johon kuuluu 70 miljoonan euron luopumispaketti turvetuottajille sekä energiaturpeen verottoman käytön alarajan nostaminen. Turveyrittäjiä ratkaisu ei tyydytä.

– Se kuulostaa juuri siltä, että sillä ei ole mitään merkitystä alan jatkumisen kannalta, Mantela sanoo.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.