Autoja romutetaan nyt ennätystahtiin
Henkilöautoja on tänä vuonna romutettu ennätystahtiin, kertoo Autoalan Tiedotuskeskus. Toukokuussa henkilöautojen romutustodistuksia kirjoitettiin 89 prosenttia enemmän kuin viime vuoden toukokuussa. Alkuvuonna on romutettu yli 15 000 autoa enemmän kuin vuotta aiemmin.
Tammi-toukokuun aikana romuksi on runtattu jo yli 40 500 henkilöautoa, kun edellinen ennätys samalta jaksolta oli vuodelta 2018, jolloin kierrätykseen palautui vajaat 30 000 autoa. Romutuspalkkio vauhditti kierrätystä myös silloin.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.