Kiina lähetti ensimmäisen miehitetyn lennon matkaan uudelle avaruusasemalleen

Kiinan ensimmäinen uudelle avaruusasemalleen lähettämä miehitetty lento on lähtenyt matkaan.

Taikonauttikolmikko lähti Gobin autiomaassa sijaitsevasta laukaisukeskuksesta Pitkä marssi 2F -raketilla Suomen aikaa torstaiaamuna ennen puolta viittä.

Noin kymmenen minuuttia lähdön jälkeen taikonautit saavuttivat kiertoradan ja heidän avaruusaluksensa irtautui kantoraketista.

Ryhmän on määrä olla Tiangong-avaruusasemalla kolmen kuukauden ajan. Ryhmän avaruusaluksen on määrä telakoitua aseman pääosaan, joka lähetettiin kiertoradalle huhtikuun lopulla.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.