Yksi koronatapaus Kuopiossa altistaa nyt kymmeniä, kun aiemmin luku oli muutamia – "Nyt käydään milloin missäkin, vaikka olisi oireita"

Kuopion kaupungin tartuntataudeista vastaava lääkäri Raija Savolainen on huolissaan muutoksesta, joka on tullut ilmi ihmisten suhtautumisessa koronaan.

– Nykyään kun tulee positiivinen tapaus, altistuneita on ehtinyt kertyä 20–30. Aiemmin niitä oli 3–4. Nyt käydään milloin missäkin, vaikka olisi oireitakin, kuntosaleilla ja kaikissa mahdollisissa paikoissa.

– Joku on saattanut olla töissäkin jo viikon oireisena, ja vasta sitten hakeutuu testiin.

Savolainen on huomannut, että myös Koronavilkun käyttö on painunut unholaan.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.