Vanhemman väen kerho on monelle tärkeä kohtaamispaikka, jäsenet viihtyvät mukana vuodesta toiseen: Iäkkäin kerholainen on 99-vuotias – "Ohjaaja saa aktivoitua meitä. Toivomuksiakin saa esittää"

Korona-aika on lisännyt iäkkäiden ihmisten yksinäisyyttä.

Vanhusten viikko

Vieremän seurakunnan järjestämä Vanhemman väen kerho on hyvä esimerkki tärkeästä arjen kohtaamispaikasta iäkkäille ihmisille. Olennaista kerhossa on, että ihmiset näkevät toisiaan ja pääsevät juttelemaan.

– Kyläilykulttuuri on näivettynyt myöskin vanhempien ihmisten keskuudessa, kerhon ohjaaja ja diakonissa Sari Määttä arvioi.

Hän lisää, että iäkkäät ovat vielä arempia liikkumaan, vaikka koronarajoitteet ovat helpottaneet.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.