Hollantilaissairaala kutsuu sotilaat jälleen apuun koronapotilaiden täyttäessä maan sairaalat
Hollannissa on kutsuttu sotilaita sairaaloiden avuksi koronatartuntojen määrän kasvaessa ja sairaalavuoteiden täyttyessä.
Utrechtissa sijaitseva sairaala on saanut apua 50:ltä asevoimien jäseneltä, joilla on lääkintätaustaa. Sotilaiden tukemana sairaala on avannut uuden hoitoyksikön alueen koronapotilaiden vastaanottamiseksi.
Sotilasapua koordinoivan Martin van Dijkin mukaan asevoimat pyrkivät tukemaan hollantilaissairaaloita niin, ettei yksikään sairaala joutuisi kieltämään keneltäkään hoitoa.
– Yritämme lisätä koronapotilaille tarkoitettujen sairaalavuoteiden määrää, van Dijk kertoo AFP:lle.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.