Haikailiko Venäjän puolustusministeri Neuvostoliiton paluun perään? Sosiaaliseen mediaan levisi katkelma puheesta, jossa Shoigu puhuu 30 vuoden takaisista tapahtumista

Katkelma Venäjän puolustusministeri Sergei Shoigun 14. heinäkuuta pitämästä puheesta on saanut tuulta alleen etenkin sosiaalisessa mediassa, sillä Shoigu puhuu videolla "Neuvostoliiton paluusta". Puhe on nauhoitettu Venäjän 14.7.1992 Georgian Etelä-Ossetiaan toteuttaman "rauhanturvaoperaation" 30-vuotisjuhlatilaisuudessa.

– Tämä kaikki on väliaikaista. Maastamme tulee jälleen suuri ja mahtava. Neuvostoliitto tulee takaisin eikä kukaan enää lähde mihinkään. Kaikki eläisivät rauhassa ja harmoniassa, Shoigu sanoo sosiaalisessa mediassa leviävällä videolla.

Videota on levittänyt muun muassa hakkeriryhmä Anonymous sekä venäläisen, itsenäisen Dozhd -tv-kanavan perustaja Vera Krichevskaja, joka jakoi katkelman viestipalvelu Twitteriin. Hän poisti tviittinsä myöhemmin.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.