Vilppu, 30, tienaa 3150 e/kk: "Kerron, jos joku kysyy" – palkasta puhuminen on monille edelleen tabu
Helsingin Uutiset kysyi vastaantulijoilta paljonko saat liksaa. Onko palkasta puhuminen ok vai liittyykö siihen edelleen puhumattomuutta? Kansanedustajan arvostelu opiskelijoiden toimeentulosta sai opiskelijoilta tyrmäyksen.
Palkasta uteleminen saa kirjavan vastaanoton Helsingin keskustassa tiistaina eli päivä ennen suurta veropäivää.
Helsingin Uutiset kysyi ohikulkijoilta suoraan, paljonko saat liksaa ja puhutaanko palkka-asioista kotona tai työpaikalla.
Yliopistolla työskentelevä Leena Saarinen, 53, pohtii kysymystä, haluaako kertoa palkkansa.
– Miksi pitäisi? Meillä on työpaikalla aika isoja palkkaeroja. On kiusallista, jos joku tienaa vähemmän. Kukaan ei työpaikallamme puhu palkoistaan.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.