Vammaisten ihmisten kuolleisuus kasvoi muuta väestöä enemmän koronaepidemian ensimmäisenä vuonna
Koronaepidemian ensimmäisenä vuonna 2020 työikäisten vammaisten kuolleisuus kasvoi muuta väestöä enemmän. Asia selviää Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tutkimuksesta.
Vammaisetuisuutta saaneiden miesten kuolleisuus kasvoi 26 prosenttia ja naisten 27 prosenttia. Muussa väestössä samanikäisten miesten kuolleisuus kasvoi puolestaan 12 prosenttia ja naisten vähentyi kahdeksan prosenttia.
Tämä juttu on maksuton
Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.