Käräjäoikeus antaa tuomion Huittisten vauvasieppaajalle – oli mielentilatutkimuksen mukaan syyntakeinen

Satakunnan käräjäoikeus antaa tänään tuomion naiselle, joka sieppasi vauvan Huittisissa viime vuonna.

Käräjäoikeus määräsi 22-vuotiaan syytetyn aiemmin mielentilatutkimukseen, jonka mukaan nainen oli tekoaikaan syyntakeinen eli ymmärsi tekonsa. Oikeus ottaa kantaa tutkimuksen tulokseen tuomiossaan.

Syyttäjä vaatii naiselle vähintään 3,5 vuoden vankeusrangaistusta. Käräjäoikeus katsoi aiemmin antamassaan välituomiossa, että nainen oli toiminut syyttäjän kertomalla tavalla.

Syytteissä on kyse tapahtumista Huittisissa viime vuoden syyskuun lopulla. Nainen oli valehdellut vauvan äidille sosiaalisen median ryhmässä, että hänelläkin on vastikään syntynyt vauva, ja ehdottanut kävelylenkkiä. Äiti kertoi saaneensa viestittelyn perusteella syytetystä mukavan kuvan ja päättäneensä tavata tämän.

Tämä juttu on maksuton

Pääset lukemaan jutun kirjautumalla tai luomalla maksuttoman tunnuksen.